Oto drugi projekt edukacyjny realizowany w grupie "Starszaków". We współpracy z Gminną Biblioteką Publiczną w Małdytach uruchomimy niedługo przedszkolną wypożyczalnię książek. Liczymy na współpracę ze strony Rodziców, którzy będą wieczorami czytać wybraną przez dziecko książeczkę, przypilnują jej zwrotu do przedszkola. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami projektu :)
Projekt
edukacyjny
„Nie
jestem sam, ja książkę mam”
realizowany w
grupie starszaków
w roku
szkolnym 2016/2017
Opracowanie
i realizacja:
Nadolska
Renata
Smerecka
Dorota
Opis
sytuacji problemowej
We
współczesnej dobie wszechobecnej telewizji i komputeryzacji książka
została odsunieta na plan dalszy. Budzenie i kształtowanie
zainteresowań czytelniczych u dzieci powinno być wspólną troską
nauczycieli i rodziców. Tylko wspólna praca nauczycieli i rodziny
przyniesie pożądany efekt w postaci dojrzałego czytelnika. Stały
kontakt z książką i biblioteką zapewnia dzieciom rozwój
zainteresowań czytelniczych, umiejętność korzystania ze żródeł
informacyjnych, trwałe przeżycia estetyczne i emocjonalne. Książka
wzbogaca wiedzę dziecka, rozwija intelekt,jest żródłem rozrywki i
zabawy. Mądre książki są też nośnikami ważnych uniwersalnych
wartości moralnych. Czytanie uczy rozróżniania dobra od zła,
zachęca do refleksji nad knsekwencjami własnych słów i czynów.
Jest to szczególnie ważne w dzisiejszym świecie, zdominowanym
przez agresywne wzorce. Podstawowym założeniem projektu jest
rozwijanie kontaktu dzieci z książką w taki sposób, aby był on
dla nich przygodą.
Temat:
Nie jestem sam, ja książkę mam.
Cel ogólny:
- Kształtowanie zainteresowań czytelniczych.
- Poznawanie utworów literatury dziecięcej.
- Ukazanie roli książki w życiu człowieka.
- Ukazanie właściewego kontaktu z książką poprzez wzór osób dorosłych.
- Wzbogacenie księgozbioru przedszkolnego.
Cele szczegółowe:
- Wprowadzenie dzieci w świat literatury.
- Zachęcanie rodziców do systematycznego i głośnego czytania dzieciom.
- Zachęcanie dzieci do samodzielnego korzystania z książek ze zwróceniem uwagi na właściwe obchodzenie się z nimi.
- Kształtowanie nawyku słuchania i opowiadania.
- Wzbogacenie słownictwa.
- Budzenie zainteresowań książką poprzez zabawy literackie, teatralne, plastyczne, wycieczki do biblioteki publicznej, kącik książki w Sali, mini-wypożyczalnia, wystawa książek, prezentacje książkowe itp.
- Zapoznanie z zasadami korzystania z książek (Kodeks Małego Czytelnika)
- Rozumienie przesłania moralnego baśni ( uwrażliwienie na krzywdę ludzką).
- Integrowanie grupy przez wspólną pracę i zabawę.
- Eliminowanie negatywnych emocji, agresji, wyciszanie dzieci.
- Przygotowanie przedszkolaków do póżniejszego wyboru książek.
- Przygotowanie przedszkolaków do korzystania z księgozbiorów bibliotek szkolnych i publicznych.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,kształtowanie pożądanych postaw społecznych.
HAMONOGRAM
PRACY
Lp.
|
Zadanie
|
Termin
|
Uwagi
|
|
Wrzesień | ||
|
Październik |
||
|
Listopad |
||
|
Grudzień |
||
|
Styczeń |
||
|
Luty |
||
|
Marzec |
||
|
Kwiecień |
||
|
Maj |
||
|
Czerwiec |
Oczekiwane rezultaty:
- Podniesienie kultury czytelniczej.
- Redukowanie lęku, agresji i zaburzeń emocjonalnych.
- Wzbogacenie wiedzy i poznanie nowych słów i wyrażeń.
- Poprawa koncentracji.
- Wyciszenie i większa gotowość do nauki.
- Swobodne wypowiadanie się na temat utworów, bohaterów.
- Większa skłónność dzieci do refleksji.
Zakończenie projektu:
- fotorelacja na blogu i facebooku przedszkola;
- Konkurs recytatorski podczas festynu rodzinnego;
- opracowanie i prezentacja stanu czytelnictwa przedszkolaków.
- Wzbogacenie księgozbioru przedszkolnego.
Pierwsze wrześniowe czytanie bajki pt. "Franio i jego przyjaciele" przez mamę Huberta
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz